تجارت به ویژه در بازارهای پر نوسان خطرناک است
kiasell@yahoo.com
آموزش فارکس
ICON 0
Total: $75.00
گرفتن سود مستمر از بازار

پنج قانون برای گرفتن سود مستمر از بازار

توسط جناب کیان | ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | مقاله

اگر هنوز در تلاش برای رسیدن به سود مستمر هستید، این مقاله برای شما نوشته شده است. حتی اگر به‌عنوان یک معامله‌گر به موفقیت دست یافته‌اید، درس‌های امروز به‌عنوان یادآوری عمل خواهند کرد. این مطالب شامل پنج قانون اساسی است که اِد سیکوتا برای دستیابی به موفقیت های کم نظیر خود در طول سال ها از آنها استفاده کرده است.

اِد سیکوتا کیست؟

او فعالیت تجاری خود را در دهه 1970 آغاز کرد، زمانی که در یک شرکت کارگزاری بزرگ استخدام شد. آنجا بود که اِد یکی از اولین سیستم های تجاری سازی شده را برای مدیریت پول در بازار آتی توسعه داد. از اواسط سال 1988، یکی از حساب‌های مشتریان او که با 5000 دلار در سال 1972 شروع به کار کرد، بیش از 250,000 درصد به صورت نقدی افزایش یافت. اگر برداشت‌ها را در محاسبه منظور کنیم، حساب چند میلیون درصد افزایش می‌یابد. این نتایج واقعاً خیره کننده هستند. به خاطر داشته باشید که این ارقام بیش از یک دهه از معاملات را در بر می گرفتند، بنابراین نمی توان آن را یک برد تصادفی یا یک سری برد شانسی دانست. آنچه در واقع به شخصی مانند اِد سیکوتا اجازه می دهد تا در چنین مقیاسی و با چنین موفقیت فوق العاده ای معامله کند، مجموعه ای تعریف شده از قوانین فنی و ذهنی است. آنچه در ادامه می‌آید، توضیح نسبتاً مفصلی از پنج قانون تجاری ارزشمند سیکوتا است.

قانون شماره 1: کاهش ضرر

احتمالاً این ضرب المثل قدیمی معامله گری را شنیده اید که میگه: ضررها را تا حد ممکن کم کن و اجازه بده که سودها افزایش پیدا کنن. حتماً دلیلی وجود دارد که اولین قانون تجارت اِد سیکوتا کاهش ضرر است. به این دلیل که محافظت از سرمایه، کار اصلی شما به عنوان یک معامله گر است و پول درآوردن در رتبه دوم قرار دارد. به این فکر کنید که بدون پول، نمی توانید معامله کنید. بنابراین اگر نتوانید ضررتان را هر چه سریع تر مهار کنید، در نهایت حساب خود را از دست خواهید داد و بازی تمام می شود.

اِد سیکوتا: برای پیشرفت در این تجارت، باید یاد بگیرید که مانند یک برنده ببازید.

این به معنای پذیرش ضرر در لحظه ای است که بازار ایده تحلیل شما را باطل می کند. اگر این اشتباه را مرتکب شوید و امیدوار باشید بازار به نفع شما برگردد، خود را بازنده قلمداد کنید.

اِد سیکوتا: اگر نتوانید یک ضرر کوچک را تحمل کنید، دیر یا زود ضررهای سنگینی را متحمل خواهید شد.

هرکسی که بیش از یک ماه معامله کرده باشد حداقل یک داستان با ضرر سنگین دارد و اگر سال‌ها معامله می‌کنید، احتمالاً چندین داستان برای گفتن دارید. توصیه اِد سیکوتا ساده است. یا یاد بگیرید که با ضررهای کوچک کنار بیایید یا اینکه کل حساب خود را از دست بدهید. اگر نمی توانید اولی را انجام دهید، دومی اجتناب ناپذیر است.

اِد سیکوتا: از دست دادن یک موقعیت تشدید کننده است، در حالی که از دست دادن اعصاب شما ویرانگر است.

منظور اِد این است که ضرر کردن اشکالی ندارد اگرچه هرگز خوشایند نیست. ضرر بخشی از تجارت است. چیزی که هرگز خوب نیست این است که اعصاب خود را از دست بدهید. بهترین راه برای اینکه هرگز اعصاب خود را از دست ندهید، کاهش زودهنگام ضرر است. این یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای حفظ نظم، انضباط و اجتناب از تصمیم‌گیری احساسی است.

قانون شماره 2: اجازه دادن برای رشد سود

آیا می خواهید بدانید چگونه به طور مداوم سودآور باشید؟ در واقع بسیار ساده است. ضررها را کاهش دهید و به سودها اجازه رشد بدهید. در واقع معاملات سود ده شما باید بتوانند علاوه بر رشد حسابتان، تاوان ضررهای شما را نیز بپردازند. به عبارت دیگر موفقیت شما به این بستگی دارد که وقتی تحلیل تان صحیح است چقدر درآمد دارید و وقتی اشتباه می کنید چقدر ضرر می کنید. این تنها چیزی است که اهمیت دارد. بقیه چیزها پیش پا افتاده است. در واقع رعایت ریسک به ریوارد حداقل 1:2 یا خیلی بهتر 1:3 اساسی ترین اصل در مسیر دستیابی به سود مستمر است.

قانون شماره 3: حجم معاملات را کوچک نگه دارید

یکی از بهترین راه‌ها برای دور نگه داشتن احساسات در حین معامله، کوچک نگه داشتن حجم است. اگر در هر معامله ای بیش از حد ریسک کنید، مطمئناً تحت تأثیر ترس و طمع قرار خواهید گرفت.

اِد سیکوتا: کمتر از 1% از موجودی حساب خود را در یک معامله ریسک کنید. این باعث می شود که نوسانات حساب شما نسبت به ارزش خالص آن کوچک بماند.

این به شما امکان می دهد بدون از دست دادن حساب یا اعصاب خود، بتوانید رگه های کوچک شکست احتمالی را تحمل کنید.

قانون شماره 4: قوانین را بدون سوال دنبال کنید

قوانین معاملات برای موفقیت شما بسیار مهم هستند. شما به عنوان یک تریدر در دنیایی کار می کنید که مرزهای زیادی ندارد. شما می توانید هر زمان که دوست دارید معاملاتی را انجام دهید و هر چقدر که دوست دارید ریسک کنید. در انجام امور زندگی عادی یا مشاغل دیگر حد و مرزهای مشخص و سختگیرانه ای وجود دارد. این حد و مرزها در همه جای زندگی وجود دارد به جز دنیای معامله گری. این آزادی بی حد مرز است که حرفه معامله گری را اینچنین سخت و مشکل می کند. وقتی برای انجام معامله آماده می شوید، هیچکس به شما نمی گوید که چقدر ریسک کنید یا بخرید یا بفروشید. همه چیز به خود شما بستگی دارد. به همین دلیل قوانین معاملاتی بسیار مهم هستند. آنها به شما کمک می کنند در دنیایی بدون محدودیت، نظم و انضباط داشته باشید.

قانون شماره 5: بدانید چه زمانی قوانین را زیر پا بگذارید

این قانون ممکن است با آنچه که تاکنون گفته شد در تناقض باشد. از این گذشته ، ما فقط در مورد اهمیت رعایت قوانین بحث کردیم. حالا شما قرار است آنها را بشکنید؟! اد سیکوتا به خوبی توضیح می دهد که چرا تعادل بین پیروی از قوانین و زیر پا گذاشتن آنها بسیار مهم است. البته این تنها و تنها برای معامله گرانی مجاز است که به سطح بسیار بالایی از مهارت و تجربه رسیده باشند و گاهی از طریق حسی می توانند موقعیت هایی را خطرناک و یا نامطمئن شناسایی کنند. در واقع این احساس تنها به عنوان نوعی فیلتر برای عدم ورود به پوزیشن (حتی با وجود نشانه های تأیید کننده) و یا خروج زودهنگام از معامله (قبل از رسیدن به اهداف مورد نظر) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اِد سیکوتا: گاهی اوقات من به طور کامل بخش مکانیکی را عوض می کنم، گاهی اوقات سیگنال ها را بر اساس احساسات قوی نادیده می گیرم و گاهی اوقات به طور کلی ترک می کنم.

این چیزی است که با هزاران ساعت تماشای چارت همراه است. در نقل قول بالا منظور اِد از ترک کردن چیست؟ منظور اِد در اینجا این نیست که بدون هیچ تأییدیه ای وارد معامله می شوم بلکه منظور او این است که با وجود سیگنال ها و تأییدیه ها، با توجه به احساس و شهودی که دارد همه را نادیده گرفته و موقعیت را رها می کند.

بازگشت به فهرست مقاله ها

اطلاعات مقاله

  • دسته بندی : روانشناسی
  • سطح آموزشی : پیشرفته
  • تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۲/۱۶
  • نویسنده : جناب کیان
  • زبان : فارسی